ASSEMBLEA GENERAL

PARETS DEL VALLÉS 20 DE NOVEMBRE DEL 2018

Comença l’assemblea a les 20:10 i es procedeix a la lectura de l’acta anterior quedant
aprovada per unanimitat.

Es procedeix a exposar el resum del Consell Escolar Municipal:
Aquest curs l’escola ha assolit el màxim de matrícules possibles (50) però per cursos
vinents es preveu una baixada de les preinscripcions perquè hi ha una baixada de
natalitat.
Sobre l’Aula SIEI, existeix una mancança de vetlladors i s’ha sol·licitat ajuda a
l’Ajuntament que s’ha compromès a solucionar-ho.
Parets ha aconseguit el segell de Ciutat Amiga de la Infància que es renova cada quatre
anys. El dia 30 és el dia de les Ciutats Educadores i Parets, junt amb Avilés, estan
elaborant un document sobre valors i repercussió.
Continua el projecte Xarxa 6.0 d’intercanvi d’informació entre les mestres d’Infantil i les
mestres d’Escoles Bressol del poble.
S’ha aprovat realitzar un taller de robòtica per als nens de quart de primària. L’ajuntament
facilitarà robots a les escoles i donarà recursos de manteniment.
El llibre de les XEF d’aquest any és sobre convivència i es donarà la Setmana de les
Famílies.
El Consell d’Infants a partir d’ara es formarà amb nens de 5è i 6è de primària i 3r i 4t de
secundària.
Existeix al poble la figura de l’Educador de Carrer que es dedica a parlar amb els joves al
carrer sobretot els caps de setmana.
Una mare demana poder anar al Consell Escolar Municipal.
El següent punt de la reunió són les novetats:
El Consell Comarcal va recomanar la compra d’agendes escolars al taller Alborada de
Mollet, contribuint d’aquesta manera a la integració social i laboral de treballadors amb
discapacitats. Es mostra un exemplar de com seria la nova agenda i s’evidencia que
l’única diferència amb l’actual és que els fulls sempre seran del mateix color. El preu per a
les famílies seria el mateix. S’aprova el canvi d’agenda per unanimitat. Es considera que
estaria bé que els tutors expliquessin les raons solidàries que motiven el canvi d’agenda.

L’enquesta en paper realitzada al final del curs passat la van omplir un total de 177
persones i vers el resultat de la mateixa es parlarà amb l’empresa d’extraescolars per
veure si poden assumir les propostes de les famílies. Les activitats esportives, com per
exemple el multiesport, que són gestionades per l’Ajuntament, no es poden ni canviar ni
ampliar.
Un assistent demana afegir l’acollida a la tarda com activitat extraescolar amb franges de
mitja hora tal com es gestiona matiners. Es parlarà amb direcció per veure si seria
possible habilitar un espai per poder assumir aquesta activitat.

Arran de les últimes pluges es decideix que l’AMPA comprarà un parell de plàstics grans
perquè el facin servir els monitors de multiesport a la sortida de l’escola els dies de pluja.
Es tornaran a oferir les xerrades trimestrals com el curs passat i també s’oferiran tallers
per realitzar en família i xerrades adreçades als nens. Es facilita la llista de possibles
xerrades als assistents i decideixen realitzar les següents:
– Primer trimestre: «Nens i Nenes autònoms amb identitat i autoestima (preparem-los per
la vida)» a càrrec de Carles Follia.
– Segon trimestre: «Com prevenir l’addicció a les pantalles».
– Tercer trimestre: «Posar límits, negociar amb els fills».
La direcció de l’AMPA proposa a l’assemblea participar en la rua de carnestoltes que es fa
cada any pel poble. Com que l’assistència és molt baixa es decideix fer una consulta a
totes les famílies. Si la proposta continua endavant haurà d’haver-hi una comissió
encarregada d’escollir la disfressa, comprar el material i quedar amb les famílies
interessades per explicar la confecció de les disfresses.

Normalment la festa de fi de curs pro viatge de 6è es realitza l’últim dissabte abans de les
vacances d’estiu. Es proposa que la festa es realitzi el darrer dia de curs aprofitant que els
nens ja estan de festa a l’escola. La idea és ampliar la festa a la tarda amb activitats per
als nens i un venerar-sopar. S’aprova la proposta i es parlarà amb les famílies de 5è
encarregades de la festa de fi de curs.
Pel que fa als balls de final de curs que fan els nens/es el darrer dia de curs, quedarà
pendent saber a on tindrà lloc. Aquest any no hi ha prou aforament al teatre Can Rajoler
per albergar tots els cursos. L’acte de 6è amb les seves famílies sí que es realitzarà al
teatre. Direcció també informa que a partir de l’actual 2n no es farà la descàrrega de
fotografies, només es farà el vídeo que es dóna dins un usb a l’acte de 6è. El motiu és que
des de l’actual 2n totes les fotografies dels nens es troben a la web de l’escola i cada
família pot accedir i descarregar-les.

Es decideix canviar el nom d’ AMPA per AFA (Associació de Famílies d’Alumnes) pel fet
que en l’actualitat les famílies són molt heterogènies.
Es demanen voluntaris per les comissions d’extraescolars, casal d’estiu, portes obertes de
Nadal i P3, Sant Jordi, esmorzar de fi de curs i de Nadal. Molts voluntaris eren famílies de
l’últim curs de 6è i ja han marxat de l’escola.
Sobre la comissió del menjador serà el consell escolar qui decidirà quin membre de
l’AMPA formarà part.
Sobre l’esmorzar de Nadal la direcció de l’escola demana que només hi hagi un patge real
i no tres com fins ara i que la disfressa sigui de patge. L’esmorzar serà el dia 21 de
desembre i els voluntaris hauran d’estar a l’escola de 9 a 11.
Per Sant Jordi es tornarà a fer el concurs de punt de llibre.
Actualment no hi ha cap representant de l’AMPA a les reunions de la CAMPA. Es demana
algú voluntari però no es decideix ningú. Es preguntarà a la CAMPA si pot ser una
persona diferent cada vegada que hi hagi reunió. Si no, pot ser, l’escola es quedarà sense
representació. Les reunions de la CAMPA són cada dos o tres mesos vora les 6 de la
tarda.
La direcció de l’escola comunica que hi ha moltes famílies que no fan servir l’app pels
comunicats família-escola. Hi ha famílies que no els hi funciona bé l’app i altres que no
accedeixen. Es proposa que cada delegat informi al seu grup de l’arribada de nous
comunicats a l’app però no del seu contingut.
Per aquest curs l’AMPA ha dotat a l’escola d’una pissarra digital i 10 tauletes.
El consell escolar ha determinat realitzar un canvi de nom a l’escola. Es farà un procés
participatiu per escollir un nom vinculat al poble o a l’àmbit de l’educació.
El dia 27 de novembre són les eleccions al consell escolar. Es demanen i surten tres
supervisors per als tres torns de votació.
Sobre el tema dels polls es decideix parlar amb direcció perquè quan hi hagi, s’avisi a
totes les famílies a més del menjador, extraescolars i matiners.
Sobre la qualitat del xandall de l’escola es parlarà amb direcció per buscar un altre
proveïdor o que parts del xandall cada família les compri on estimin oportú, tret de la
dessuadora.
Es ratifica per unanimitat la continuïtat de la junta actual amb Miriam Font com a
presidenta, Núria Cocera com a tresorera i Juani Muñoz com a secretària.
La reunió finalitza a les 21:32.

 

Parets del Vallés, 20 de novembre del 2018

 

Secretària                    Presidenta

Juani Muñoz                    Míriam Font

0 comentaris

Deixa un comentari

CONTACTA'NS

Els vostres suggeriments ens ajudaran a millorar.

Enviant

©2019 AFA CEIP Lluis Piquer, Tots els drets reservats | Condicions d'ús | Avís legalPolítica de galetes | Política de privadesa

Entra amb les teves credencials

Heu perdut la contrasenya?